JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Bridging the Gap Between the Least and the Most Influential Twitter Users

    • Autor
      Del-Campo-Avila, JoseAutoridad Universidad de Málaga; Moreno-Vergara, NataliaAutoridad Universidad de Málaga; Trella-Lopez, MonicaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2013
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Redes de información; Comunicación - Análisis de red; Medios de comunicación social - Influencia
    • Resumen
      Social networks play an increasingly important role in shaping the behaviour of users of the Web. Conceivably Twitter stands out from the others, not only for the platform's simplicity but also for the great influence that the messages sent over the network can have. The impact of such messages determines the influence of a Twitter user and is what tools such as Klout, PeerIndex or TwitterGrader aim to calculate. Reducing all the factors that make a person influential into a single number is not an easy task, and the effort involved could become useless if the Twitter users do not know how to improve it. In this paper we identify what specific actions should be carried out for a Twitterer to increase their influence in each of above-mentioned tools applying, for this purpose, data mining techniques based on classification and regression algorithms to the information collected from a set of Twitter users.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/5722
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    ATIM2.pdf (309.9Kb)
    Colecciones
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA