JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Psicología Evolutiva y de la Educación - (PEE)
    • PEE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Psicología Evolutiva y de la Educación - (PEE)
    • PEE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Inferences skills development in reading comprehension of deaf children.A review of involved variables.

    • Autor
      Carrero-Barril, Francisco JesusAutoridad Universidad de Málaga; Barajas-Esteban, Maria CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Linero-Zamorano, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Quintana-Garcia, InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; Gonzalez-Cuenca, Antonia MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Lavigne-Cerván, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Navarta-Pardo, Maria ConcepcionAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2013-09-30
    • Palabras clave
      Psicología del aprendizaje; Conocimiento, Teoría del; Aprendizaje; Lectura - Compresión
    • Resumen
      The proposal of the current study is to analyze the relations between lexical and syntactic knowledge and the ability of deaf children to draw inferences from text reading. We selected a sample of 15 individuals with bilateral and pre-speech deafness, with losses of 70 dB or more in their better ear and with digital hearing aids and/or cochlear implant. All of them are in different levels of primary school. Each participant was evaluated with several standarized tests: PROLEC-R, PPVT-III and CEG.The findings showed differences in ability to draw inferences from texts. The grammatical comprehension competence is a better predictor of reading comprehension abilities than receptive vocabulary competence, in order to make inferences from written language, especially in expository texts.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/5917
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Inferences skills development in reading comprehension of deaf children.pdf (950.1Kb)
    Colecciones
    • PEE - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA