JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónPolítica institucional UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Filología Inglesa, Francesa y Alemana - (FIFA)
    • FIFA - Tesis
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Filología Inglesa, Francesa y Alemana - (FIFA)
    • FIFA - Tesis
    • Ver ítem

    Neo-Victorian Novels of Spectacle: Mapping Gendered Spaces in the City

    • Autor
      Pettersson, Lin Elinor
    • Director/es
      Arias-Doblas, Maria RosarioAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2013
    • Editorial/Editor
      Universidad de Málaga, Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica
    • Departamento
      Filología Inglesa, Francesa y Alemana
    • Palabras clave
      Personajes literarios - Tesis doctorales; Literatura inglesa - S.XXI - Tesis doctorales
    • Resumen
      The scope of the present PhD thesis is to analyse the process of spatialising identities in neo-Victorian literature. This study explores how space and gender converge in the formation of subjective identities using a multidisciplinary approach combining spatial theory and Feminist Geography with a socio-historical perspective on Victorian women. It focuses on female figures as urban strollers (the flâneuse, the philanthropist and the prostitute) and artists (the music-hall actress, the circus artist and the freak performer) and examines how these are represented in neo-Victorian novels and for what purposes. The four novels under analysis are Angela Carter’s Nights at the Circus (1984), Sarah Waters’s Tipping the Velvet (1998), Michel Faber’s The Crimson Petal and the White (2002), and Rosie Garland’s The Palace of Curiosities (2013). As novels of spectacle these works are sustained by the inherent power dynamics and power structures of different modes of watching and establish the perspective of the reader-as-observer. One of the main objectives is to find out how these authors engage with the neo-Victorian performative mode to explore the Victorian world of spectacle as well as the nineteenth-century culture of urban spectacle and for what purposes.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/7278
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    TDR_PETTERSSON_LIN.pdf (2.763Mb)
    Colecciones
    • FIFA - Tesis

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Academic Search
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA