JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ingeniería de Sistemas y Automática - (ISA)
    • ISA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ingeniería de Sistemas y Automática - (ISA)
    • ISA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Project-Based Learning of Scientific Writing and Communication Skills for Postgraduate Students

    • Autor
      Mandow, AnthonyAutoridad Universidad de Málaga; Martínez, Jorge L.; Garcia-Cerezo, Alfonso J.Autoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2014-10-27
    • Palabras clave
      Ingeniería - Estudio y enseñanza; Ingeniería - Investigación científica
    • Resumen
      This paper addresses education on scientific publication skills for post-graduate engineering students. In particular, a project-based learning strategy is proposed to lead students through the preparation a research paper. Expected learning outcomes are related to finding and evaluating the quality of references, editing and formatting text in \LaTeX, writing scientific papers with appropriate style and structure, peer reviewing, and making technical presentations. This approach has been developed to increase the internationalization and visibility of young researchers by improving the quality standards of their published works. The purpose of this innovative practice is that students confront the major challenges of the publication process in the classroom, which is in contrast with the traditional self-taught approach experienced by the authors and many senior researchers. The proposed strategy is being applied as a required course in the Master in Mechatronics Engineering of the University of Malaga. This paper offers preliminary results from this experience.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/8314
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    FIE_2014_PBL_Scientific_writing_Communication_skills_Postgraduate_students.pdf (545.1Kb)
    Colecciones
    • ISA - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA