JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica y Organización Escolar - (DOE)
    • DOE - Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica y Organización Escolar - (DOE)
    • DOE - Artículos
    • Ver ítem

    Formative Assessment with eRubrics: an Approach to the State of the Art

    • Autor
      Cebrian-de-la-Serna, ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Bergman, María
    • Fecha
      2014-04-30
    • Editorial/Editor
      Redu
    • Palabras clave
      Enseñanza superior - Innovaciones tecnológicas; Enseñanza asistida por ordenador
    • Resumen
      Today there is no longer any doubt about the benefits of technology for university teaching, especially in relation to the socialisation of knowledge, communication and partnerships, among other important goals. Clearly, technology increasingly represents equipment and services that are crucial for teaching. However, despite the current general impact of technology, there are certain teaching areas, such as the evaluation of learning, where teachers cannot be replaced by technology (e.g. evaluating texts). The role of teachers in creating quality-learning environments, together with the students’ commitment in every stage of their learning process, is essential in order to make the most of technology. The present case study aims to promote the use of technology in general assessment and sets the following specific objective: to share successful practice and research on the use of eRubrics (i.e. electronic rubrics) in the field of assessment of university learning. The starting point is the need to strengthen certain skills among teachers and students, while building communities of practice on their use.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/8333
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    808-3063-1-SM.pdf (325.8Kb)
    Colecciones
    • DOE - Artículos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA