JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Teoría e Historia de la Educación y Métodos de Investigación e Innovación Educativa - (THE)
    • THE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Teoría e Historia de la Educación y Métodos de Investigación e Innovación Educativa - (THE)
    • THE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    "I open the coffin and here i am". Disability as oppression and iberating education in my brother's construction of identity

    • Autor
      Calderon-Almendros, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2014-12-23
    • Palabras clave
      Minusválidos - Educación
    • Resumen
      This paper presents a case study on my brother Rafael, a young musician. Research is based on 180 records made through interviews, focus groups, observations and documentary collection, involving 190 informants. The data analysis shows how the social system creates subordinated and stigmatized conditions of experience for people with disabilities, that lead to social exclusion and reification. This disability as oppression (which is the "coffin of the dead") can be combated by education understood as resistance to inequality, if we question the social order and power relationships, and strive to create the possibility of being subject. So, Rafael has been able to construct his identity in a relatively autonomous way, challenging social mandates that led him to exclusion and denied him as a subject. "I open the coffin and here I am": In 2012, Rafael received the World Down Syndrome Day Award for being the first student with Down syndrome in the Higher Degree of Music.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/8619
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Abstract.pdf (48.24Kb)
    Colecciones
    • THE - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA