JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Tecnología Electrónica - (TE)
    • TE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Tecnología Electrónica - (TE)
    • TE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    A new challenge in the Electronics teaching/learning process for the Industrial Design Engineering Bachelor. An interactive educational tutorial

    • Autor
      Trujillo-Aguilera, DaviniaAutoridad Universidad de Málaga; Sotorrío-Ruiz, Pedro JuanAutoridad Universidad de Málaga; Pozo-Ruz, AnaAutoridad Universidad de Málaga; Martín-Vega, Francisco-Javier
    • Fecha
      2015-03-05
    • Palabras clave
      Enseñanza - Innovaciones tecnológicas; Electrónica - Estudio y enseñanza superior
    • Resumen
      Abstract—The adaptation of new curricula to the European Higher Education Area implies a radical change in the teaching/learning process: it is necessary to get students more involved as well as to promote their independence and active participation. The fast-growing technological development, the increasing use of Information and Communication Technologies (ICT) and the advent of e-learning technologies make possible the achievement of this change. It is described a powerful interactive electronics educational tool, which can be embedded in a web page in order to simplify its use by the university students. The results obtained by means of a test demonstrate the benefits of the use of this tutorial and the increase in the motivation students.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/9312
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    EDUCON_short_paper_vf.pdf (735.2Kb)
    Colecciones
    • TE - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA