JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico - (PETP)
    • PETP - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Personalidad, Evaluación y Tratamiento Psicológico - (PETP)
    • PETP - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Training in realistic virtual environments: Impact on user performance in a motor imagery-based Brain-Computer-Interface

    • Autor
      Silva-Sauer, Leandro; Valero-Aguayo, LuisAutoridad Universidad de Málaga; Velasco-Alvarez, Francisco JavierAutoridad Universidad de Málaga; Varona-Moya, Sergio; Ron-Angevin, RicardoAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2015-06-17
    • Palabras clave
      Redes neuronales (Informática)
    • Resumen
      A brain–computer interface (BCI) is a system that enables people to control an external device by means of their brain activity, without the need of performing muscular activity. BCI systems are normally first tested on a controlled environment before being used in a real, daily scenario. While this is due to security reasons, the conditions that BCI systems users will eventually face in their usual environment may affect their performance in an unforeseen way. In this paper, we try to bridge this gap by presenting a trained BCI user a virtual environment that includes realistic distracting stimuli and testing whether the complexity or the type of such stimuli affects user performance. 11 subjects navigated two virtual environments: a static park and the same one with visual and auditory stimuli simulating typical distractors from a real park. No significant differences were found when using a realistic environment; in other words, the presence of different distracting stimuli did not worsen user performance.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/9934
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Silva-Valero-Velasco-Varona-Ron - Training in realistic virtual environments.pdf (455.1Kb)
    Colecciones
    • PETP - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA