JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Analysis of pre-service science teachers' perceptions about their teaching competencies.

    • Autor
      García-Ruiz, María Cristina; Lupión-Cobos, TeresaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2023
    • Palabras clave
      Profesores - Formación profesional
    • Resumen
      In pre-service teaching, educational research on teacher identity contributes to understanding teacher learning and development, exploring the process's interconnections and socio-cultural nature. In this sense, the inquiry facilitates the pre-service teachers' identity development since it favours reflective learning and professional practice processes. Therefore, to provide tools for improving professional teacher development, this work presents a sequence of activities using a SWOT matrix to identify and reflect on the level of competence acquired by Physics and Chemistry pre-service teachers. The subsequent analysis of the results offers a broad vision of the perception of the actual grade of professional development accomplished within the Master's Degree in Secondary Education Teaching.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/27407
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    ESERA-2023-PreserviceTeacherIdentityRIUMA.pdf (313.3Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA