JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Application of Felton and Kuhn's framework for analysing argumentative skills during a role play.

    • Autor
      Cruz-Lorite, Isabel María; Evagorou, Maria; Cebrián-Robles, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2023
    • Palabras clave
      Profesores - Formación profesional; Profesores de ciencias - Formación profesional; Pensamiento; Psicología de la educación
    • Resumen
      Argumentation has become important for understanding how people reason and make decisions about socioscientific issues. One challenge of science education is promoting argumentation practices in science classrooms and improving preservice teachers' argumentation skills, which is essential to reinforce their future teaching practices. In this paper, we analyse the preservice primary teachers’ discursive processes when participating in a role play about nuclear power to identify their main limitations in argumentation practice. 28 preservice primary teachers from the University of Málaga participated in this study during the 2018/19 academic year. For data analysis, an adaptation of Felton and Kuhn’s framework was applied. The results show that role play as a teaching strategy has favoured the use of counterarguments and countercritics, although, at the same time, there is also a lack of use of dialogic resources to question the arguments of others.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/27462
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Dialogue analysis - Authors.pdf (197.3Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA