JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Education and Social Change in Spain: from Crisis to Opportunity

    • Autor
      Rivas-Flores, José IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Cortés-González, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Leite-Méndez, Analía ElizabethAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2014-09-18
    • Palabras clave
      Educación; Crisis económicas
    • Resumen
      The current situation of crisis in Spain is bringing a new model of educational system justified on competitive and economistic grounds. New regulations, such as the LOMCE (Organic Law of Education), put emphasis in the privatization of social institutions at the expense of a pedagogical and democratic perspective. Nowadays a lot of students and families are suffering those all political and economic decisions. For example, according to UNICEF new statistics in Spain have reached into 26, 7% of children poverty. However, there are many groups that are working for the construction to another reality around the Spanish territory. In this symposium I am going to present an ethnographical research that shows an experience of resistance in Malaga city. Schools, associations and other collectives are working together in order to support and generate new educational practises based on the solidarity, dignity and justice. References: Cortes-Gonzalez, P. (2013). El guiño del poder, la sonrisa del cambio. Estudio pedagógico sobre identidad resiliente en situaciones de desventaja social, cultura y jurídica. Universidad de Málaga.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/8054
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Education and Social Change in Spain def-EN.pdf (97.83Kb)
    sympoisumdef.pdf (1019.Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA