JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar EAE - Contribuciones a congresos científicos por título 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía y Administración de Empresas - (EAE)
    • EAE - Contribuciones a congresos científicos
    • Listar EAE - Contribuciones a congresos científicos por título
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía y Administración de Empresas - (EAE)
    • EAE - Contribuciones a congresos científicos
    • Listar EAE - Contribuciones a congresos científicos por título

    Listar EAE - Contribuciones a congresos científicos por título

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 226-244 de 244

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Un programa de TV local: una apuesta real por el modelo de la Triple Hélice 

        Galindo-Reyes, Fuensanta CarmenAutoridad Universidad de Málaga; De-la-Varga-Salto, Jose MariaAutoridad Universidad de Málaga (2019-01-14)
        El presente trabajo traslada la experiencia derivada de la participación de profesores universitarios en un programa de televisión, creado y financiado a través de un ayuntamiento local. El programa, destinado a orientar ...
      • University Business Innovating 

        Quero-Gervilla, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga (2019-06-14)
        Purpose – The aim of the present paper is to explore whether in the context of universities as complex services, it is possible to develop new business models rooted in Service Dominant Logic (SDL), where the constituent ...
      • Use and Acceptance of Social Technologies by Internet Banking Services Users in the Middle East 

        Del-Aguila-Obra, Ana RosaAutoridad Universidad de Málaga; Padilla-Melendez, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Abouseada, Ahmad (2014-09-29)
        Bankers worldwide are interested in user´s behaviour in adopting technology-enhanced banking services. This paper analyses the factors that affect the adoption of social technology by users of internet banking services in ...
      • Using seam to better understand born globals. A spanish case 

        Rastrollo-Horrillo, Maria AngelesAutoridad Universidad de Málaga; Martín-Armario, JuliaAutoridad Universidad de Málaga (2017-10-27)
        This work presents a systematic overview of the opportunities and challenges for international ventures. Moreover, it seeks to reflect on success-factors of launching a venture in international context and how Socio-Economic ...
      • El uso de herramientas Social Media en hoteles europeos: Principales retos, oportunidades y dificultades 

        Garrido-Moreno, AuroraAutoridad Universidad de Málaga; Lockett, Nigel (2014-12-01)
        El desarrollo y popularización de herramientas de Social Media (redes sociales, blogs, microblogs, foros…) ha constituido una de las innovaciones más relevantes en los últimos años y ha ejercido un tremendo impacto en la ...
      • Uso de herramientas TIC y condiciones ergonómicas en docentes 

        López-Arquillos, AntonioAutoridad Universidad de Málaga (EDUNOVATIC, 2021)
        El uso de herramientas TIC entre el profesorado ha crecido sustancialmente. Sin embargo, la exposición continuada a ordenadores y tablets son fuente de riesgos ergonómicos entre niños y docentes (Afterman, 2019). Las ...
      • Uso de las redes sociales como instrumento de las Pymes para la generación de confianza 

        Aguilar-Illescas, RocioAutoridad Universidad de Málaga; Fimia-Osuna, Íñigo; Anaya-Sanchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Molinillo-Jimenez, SebastianAutoridad Universidad de Málaga (2021-06-30)
        Objetivo: El objetivo de este trabajo es comprender cómo el uso que las pequeñas y medianas empresas (pymes) hacen de las redes sociales influye en la confianza del consumidor. Concretamente, se estudia como la reputación ...
      • Value co-creation as determinat of succcess in crowd-funding experiencesin the cultural sector 

        Quero-Gervilla, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Ventura-Fernández, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Santoja, Antonio (2014-02-07)
        The aim of the present study is to analyse the role of value co-creation on success crowd-funding experiences in the cultural sector. The relationships developed between actors can be considered as a type of collaborative ...
      • Value creation and internationalization of Performing Arts: SEAM evaluation in flamenco festivals from 9 countries 

        Rastrollo-Horrillo, Maria AngelesAutoridad Universidad de Málaga (2022-06)
        This paper tells the story of a consulting research project in the International Association of Flamenco Festivals, with the aim of evaluating their role in the internationalization of flamenco and thus legitimizing their ...
      • Value proposition as a framework for value co-creation in crowd-funding ecosystem 

        Quero-Gervilla, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Ventura-Fernández, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Kelleher, Carol (2015-07-03)
        The present paper suggests that crowd-funding in the arts and cultural sector occurs within a complex service ecosystem, where six categories of value propositions frame eight value co-creation processes, namely through ...
      • Value-in-context in Crowd-funding ecosystems: how context frames value co-creation 

        Quero-Gervilla, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Kelleher, Carol; Ventura-Fernández, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2014-07-10)
        The aim of the present paper is to analyse if the phenomenon of crowd funding can be considered a service ecosystem, where all of the actors generate resources and co-create value for and within the system. A qualitative, ...
      • Valuing research-intensive firms going public and gender diversity in management 

        Quintana-Garcia, CristinaAutoridad Universidad de Málaga; Benavides-Velasco, Carlos AngelAutoridad Universidad de Málaga (2013-11-12)
        This paper examine the influence of gender diversity in top management teams on the success of the IPO of research-based firms, and how critical indicators of innovation capabilities for those types of firms can mediate ...
      • Ventajas y desventajas de la metodología ABP desde el punto de vista de los alumnos 

        Plaza-Angulo, Juan JoseAutoridad Universidad de Málaga (2019-11-18)
        La metodología de aprendizaje basado en problemas (ABP) convierte al estudiante en el eje del aprendizaje, dotándolo como sujeto activo y principal que debe enfrentarse a situaciones reales o que simulan la realidad, ...
      • Venture Capital for University Spin-Outs Companies in the context of University-based Entrepreneurial Ecosystems: an International Comparison 

        Padilla-Melendez, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Lockett, N.; Fuster-Martin, Elena; Jack, Sarah (2016-09-14)
        The objectives are, firstly, to identify the role of the university-focused intermediaries, specifically University-focused Venture Capital Firms (UVCs), in order to explain how they interact at the early stage of University ...
      • Virtual influencers: generation of trust, loyalty and purchase intentions 

        Anaya-Sanchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Mesas Ruiz, Carlota Aurora; Molinillo-Jimenez, SebastianAutoridad Universidad de Málaga; Japutra, Arnold (2022)
        The objective of this research is to explore the processes of the generation of trust and purchase intentions among followers of virtual influencers. During October and November 2021, an online survey was distributed among ...
      • Visibilidad turística de la comarca de la Axarquía 

        Carrasco-Santos, Maria JesusAutoridad Universidad de Málaga; Toboso-Garcia, Ana RosaAutoridad Universidad de Málaga; Cristofol-Rodriguez, Maria del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Fortes Santos, Mario Alberto (2019-09-30)
        Málaga es conocida mundialmente principalmente por la marca Costa del Sol, haciendo referencia a la Costa del Sol Occidental, sin hacer mención a la Costa del Sol Oriental, que es un destino turístico desconocido. El ...
      • Web content analysis for Operations Management and Technology research in the international context 

        Padilla-Melendez, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Del-Aguila-Obra, Ana RosaAutoridad Universidad de Málaga (2013-06-24)
        The web content analysis is being increasingly used as a research technique by many researchers in the Operations Management and Technology topic.
      • Women entrepreneurs in indigenous communities. The case of Tiquipaya (Bolivia) 

        Padilla-Melendez, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Ciruela-Lorenzo, Antonio ManuelAutoridad Universidad de Málaga (2014-09-23)
        This paper analyzes the factors that affect the activities of indigenous women entrepreneurs of the region of Tiquipaya (Bolivia). Enablers and barriers to entrepreneurship as well as social capital are considered. Based ...
      • Work engagement y prácticas innovadoras de gestión de personas. Un análisis de caso en organizaciones de acción social 

        Del-Aguila-Obra, Ana RosaAutoridad Universidad de Málaga; Benitez-Saña, Rosa MariaAutoridad Universidad de Málaga (2016-02-17)
        Work engagement is defined as a positive mental state in which the employee performs his/her job with high levels of energy, enthusiasm and concentration. This research explains the human resources innovative practices as ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA